За інформацією Міністерства освіти і науки України з 16 січня до 20 лютого 2020 року проводитиметься Х Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка для учнів та студентів з числа українців, які проживають за межами України. Бажаючі взяти участь можуть ознайомитися в додатку № 1 із завданнями для учасників конкурсу для кожної вікової категорії окремо. Переможці визначаються місцевими оргкомітетами Конкурсу при освітніх осередках закордонного українства в державах їх проживання після надходження інформаційного листа. Роботи переможців разом зі списками, складеними за формою (додаток № 2), а також інформацією про проведення конкурсу потрібно надіслати до 27 березня 2020 року на адресу Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 36, к. 214. Більш детальну інформацію можна отримати за тел. (044) 248 18 13; е-mаil:[email protected]
Додаток 1
до листа Міністерства освіти і
науки України
____________ № ________
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Вік учасників: 10-12 років
1. Творче завдання
Укладіть діалог із другом (подругою), у якому переконайте його (або її), що варто прочитати «Кобзар» Тараса Шевченка, аби бути по-справжньому освіченою сучасною людиною.
Доведіть, що Тарас Шевченко є цікавим для різних читацьких груп (незалежно від релігії, культури, вікових особливостей).
Запишіть діалог. Наведіть 1-2 приклади з творів Т. Шевченка, які б проілюстрували цінність творчості Кобзаря, що актуальна і для ХХІ століття.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: до 1 стор.
24 бали
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Вік учасників: 13-14 років
1. Творче завдання
Уявіть, що для смартфона-айфона потрібно розробити комп’ютерну програму «Тарас Шевченко». Ця програма була б віртуальним путівником для всіх, хто хоче краще зрозуміти українську культуру, особливості української історії та мови.
Розробіть опис такої програми й зазначте, які твори Тараса Шевченка Ви використаєте, щоб розкрити сутність української ідентичності.
Які 5-10 творів найкраще виявляють особливості розвитку України та представляють знакові сторінки української історії. Згадайте їх в описі програми.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: 1-1,5 стор.
24 бали
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Вік учасників: 15-16 років
Уявіть, що твори Тараса Шевченка планують визнати всесвітньою спадщиною ЮНЕСКО, що має охоронятися світовим законодавством, оскільки має цінність для людства.
Вам потрібно виступити з промовою на експертній сесії ЮНЕСКО й переконати представників різних країн у тому, що творчість Тараса Шевченка має понаднаціональну й понадчасову значущість.
Запишіть текст промови для міжнародних громадських діячів і представників креативних індустрій, від рішення яких залежить ухвалення ЮНЕСКО щодо спадщини Тараса Шевченка.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: 1,5 стор.
24 бали
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Вік учасників: 17-19 років
У 2019 р. особливо гостро постали проблеми екології, збереження планети Земля, формування екологічного типу світосприйняття. У різних країнах проходили екологічні мітинги на підтримку захисту планети від непродуманої техногенної діяльності, що має руйнівний характер для озонового шару (вирубування лісів, викиди в повітря й воду шкідливих речовин тощо).
Напишіть проєкт виступу на екологічному мітингу, у якому використайте цитати з творів Тараса Шевченка, які б переконали світову громадськість у тому, що порятунок планети має бути першочерговим завданням людства в ХХІ сторіччі.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: 1,5-2 стор.
24 бали
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Студенти університетів та академій
Ви розробили стартап, який плануєте представити потенційному інвестору, щоб проєкт було профінансовано. Проте у своєму виступі на засіданні експертної ради, до якої входять представники бізнесу, Ви вирішили використати слова Тараса Шевченка, щоб привернути увагу до того, що саме цей стартап має важливе значення для всього людства.
Подумайте над тим, який соціально значущий стартап Ви могли б представити. У своєму виступі використайте цитати (2-5) із творів Тараса Шевченка, щоб привернути увагу представників бізнесу до пропонованого проєкту.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: 2 стор.
24 бали
Міністерство освіти і науки України
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Х Міжнародний мовно-літературний конкурс
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Студенти коледжів
Уявіть, що твори Тараса Шевченка планують визнати всесвітньою спадщиною ЮНЕСКО, що має охоронятися світовим законодавством, оскільки має цінність для людства.
Вам потрібно виступити з промовою на експертній сесії ЮНЕСКО й переконати представників різних країн у тому, що творчість Тараса Шевченка має понаднаціональну й понадчасову значущість.
Запишіть текст промови для міжнародних громадських діячів і представників креативних індустрій, від рішення яких залежить ухвалення ЮНЕСКО щодо спадщини Тараса Шевченка.
Орієнтовний обсяг творчої роботи: 1,5 стор.
24 бали
Додаток 2
до листа Міністерства освіти і
науки України
____________ № ________
Список переможців
Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
у ____________________
(вказати країну)
Прізвище, ім’я, по батькові переможця |
Дата народження |
Повна назва навчального закладу |
Клас, курс навчання |
Тема роботи, яку виконував конкурсант |
Кількість балів за виконану роботу |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|